Nyhetsbrev

NYHETSBREV
________________________

Styrelsen skriver kortare nyhetsbrev ungefär fyra gånger per år som anslås på anslagstavlan i alla entréer samt på hemsidan. Tanken är att kort informera och summera vad som är på gång och vad som händer i föreningen.


2022-09-21

Nyhetsbrev 2022:02

Inomhustemperatur

Nu i början av hösten och vintern är det många som kan uppleva det som lite svalare i lägenheterna. Förutom att vi vant oss vid höga temperaturer under sommaren så beror det även på en tröghet i värmesystemet som finns i vår fastighet. Eftersom vi är i en period med kraftiga temperaturväxlingar mellan dag och natt, innebär det att värmesystemet slår på och av, därmed kan det under vissa tider på dygnet upplevas som lite svalare i lägenheten. När utomhustemperaturen har stabiliserats, blir även inomhustemperaturen jämnare.

Föreningslokalen

Styrelsen har beslutat om några förändringar gällande föreningslokalen:

  • Ny kostnad, framöver kommer det kosta 400 kr per dygn att hyra träfflokalen, gäller från och med 1 oktober.
  • Nya tider, lokalen är tillgänglig från 13:00 dagen du bokar till 11:00 dagen efter. Detta gäller från och med 3 oktober. Om du redan gjort en bokning sen tidigare så kommer denna att ligga kvar och automatiskt få nya tiderna, du behöver inte boka om din tid.
  • Debitering sker per bokad dag. Skillnaden mot i dag är att du får betala för antal dagar du bokar, inte för antal dagar du använt lokalen. Bokar du fyra dagar får du betala för fyra dagar fastän du kanske bara använt lokalen en eller två dagar. För att slippa betala för dagar du inte använder lokalen, rekommenderar vi att ni avbokar träfflokalen, så att andra boende kan boka i stället.

Mailinglista

Styrelsen har beslutat att under hösten införa en så kallad ”mailinglista”, vilket innebär att all information även kommer skickas ut per mail till alla personer som finns med på mailinglistan. Vi kommer att fortsätta anslå informationen i trapphusen samt hemsidan, mailinglistan blir ett komplement för att informationen ska nå så många boende som möjligt.

Vi kommer att börja samla in och lägga till epost-adresser från boende som hör av sig till styrelsen. Det kommer även finnas en möjlighet att avregistrera sig, om man så önskar. Vill du bli tillagd i listan så kan du gärna höra av dig till styrelsen@brfvikingen6.se.

Övrigt

  • Gemensam el med individuell mätning och debitering (IMD) är beställt enligt beslut på årsstämman i maj. Det kommer dröja mellan 6 – 12 månader innan allting är på plats enligt information från Infometric AB.
  • Avtalet med Bahnhof för bredband till alla boende är förlängt med fem (5) år till 2028.

ReTuren – Sopbil för grovsopor vid vändplanen

ReTuren, sopbil för grovsopor vid vändplanen på Mjölnerbacken 7, kommer:

  • Torsdag 22 september 18:00 – 20:00 (långa returen, stannar extra länge, 2 timmar!)
  • Onsdag 5 oktober 18:00 – 20:00

OBS! Lämna inte sopor vid vändplatsen, du ska själv vara på plats medan sopbilen är här för att lämna över soporna! 

Alla Nyhetsbrev och Informationsblad i PDF-format:
Nyhetsbrev 2022:02
Nyhetsbrev 2022:01
Informationsblad 2018:2
Informationsblad 2018:2
Informationsblad 2018:1
Informationsblad 2017:3
Informationsblad 2017:2
Informationsblad 2017:1
Informationsblad 2016:5
Informationsblad 2016:4
Informationsblad 2016:3
Informationsblad 2016:2
Informationsblad 2016:1_v2
Informationsblad 2015:4
Informationsblad 2015:3
Informationsblad 2015:2
Informationsblad 2015:1


Ni är varmt välkomna att skicka frågor & funderingar till oss!
Kontakta styrelsen per mail: styrelsen@brvikingen6.se