Bahnhof, gruppavtal för bredband – uppdatering

Bytet till bredband via Bahnhof kommer att ske den 5 maj 2020.

Detta innebär att Sundbybergs Stadsnät inte kommer finnas kvar i vår fastighet efter detta datum utan istället kommer alla boende att erbjudas bredband via Bahnhof istället.

Om ni önskar använda Bahnhof från och med den 5 maj 2020 så är det samma bredbandsuttag som har använts för Sundbybergs Stadsnät. Bredbandsuttaget ska finnas någonstans i hallen eller i nära anslutning till hallen. Om ni inte använt Sundbybergs Stadsnät och inte hittar ert bredbandsuttag kan ni kontakta styrelsen så ska vi försöka hjälpa till.

Router?

Router ingår inte, boende måste själva ordna med router om man önskar använda en. Har ni redan en router men köpt den via en operatör kan den eventuellt vara låst till just den operatören. Är ni osäkra på detta är det säkrast att kontakta Bahnhofs kundtjänst på 010 – 510 00 00.

Hur gör jag med nuvarande abonnemang?

Har ni redan Bahnhof via Sundbybergs Stadsnät? Då behöver ni inte göra någonting.

Har ni en annan operatör än Bahnhof via Sundbybergs Stadsnät? Då rekommenderar vi att ni aktivt säger upp ert avtal med den operatör ni använder för att vara på den säkra sidan.

Har ni IPTV via Sundbybergs Stadsnät? Bahnhof erbjuder IPTV, boende behöver teckna ett individuellt avtal om ni vill ha IPTV via Bahnhof. Avtal med andra IPTV-leverantörer är eventuellt inte möjliga att nyttja efter att bytet är skett. Kontakta Bahnhofs kundtjänst på telefon 010 – 510 00 00 – uppge att ni bor hos Brf Vikingen 6 i Sundbyberg och vilket IPTV-avtal ni har i nuläget.

Har ni Comhem för bredband? Comhem påverkas inte av detta byte, utan det är helt och hållet upp till er själva om ni vill fortsätta använda Comhem för bredband eller om ni vill nyttja gruppavtalet som föreningen kommer att teckna.

Kabeltv-abonnemang via Comhem påverkas inte över huvud taget.

Skriv ut